Perla Andamanského moře aneb Phi Phi ostrovy

09.12.2019

Souostroví Phi Phi se nachází v provincii Phuket v Andamanském moři. Známé je především díky filmu Pláž s Leonardem DiCapriem, přenádherným plážím s jemným bílým pískem a bohužel i kvůli přírodní katastrofě tsunami z roku 2004. Je perfektním místem pro potápění, šnorchlování a také noční život.
    Jasně, i já jsem se sem chtěla podívat. Cestovali jsme z ostrova Ko Muk speed boat. Cesta byla velký zážitek, když jsem totiž na palubě lodi zavřela oči, myslela jsem, že se nacházím v zábavním a vodním parku naráz. Smáli jsme se jako malé děti. Na Ko Lantě nás čekal přestup na větší speed boat a během 30 minut jsme doplouvali do přístavu Ton sai. První dojem byl zas další extrém a to v neskutečném počtu turistů už jen na samotném molu. Vzali jsme batohy na záda a vrhli se do davu směrem k našemu resortu. Co nás dále šokovalo bylo množství zakotvených lodí podél pláže od mola až téměř ke konci pláže Ton sai. Nechápala jsem, kudy mám do moře vlézt. U našeho resortu jsem si všimla vybojkovaného obdélníku v moři mezi loděmi. Hustý. Ubytovali jsme se v poměrně pěkném resortu Phi Phi nice beach přímo na pláži. Ihned jsme vzali plavky a běželi se ochladit do vody. Bylo vedro. A všude lidi. Po dostatečném odpočinku jsme vyrazili do centra. Jedna restaurace a bar za druhým, dokonce i Burger King a McDonald's. Jasně, aby se tu turisté cítili jako doma. A tak hledáme místní trh s jídlem a po chvilce hledání jsme úspěšní, konečně normální ceny a tak dávám Pad thai za 60 Bht. Úžasný. Domů jdeme za tmy, ještě chvíli si užíváme romantiky na pláži a mažeme do postele.
     Další den jsme měli v plánu ranní vycházku na místní "view point" (vyhlídku). Těšila jsem se moc. Na terase jsme si dali super snídani v podobě croissantů ze 7/11 s medem, čajem a kávou. Sbalili jsme vše potřebné a vyrazili. View pointy jsou na Phi Phi celkem 4. Dají se projít za sebou, ale mezi některými jsou větší vzdálenosti a terén. My jsme již z centra viděli v kopci velký nápis "view point 1", nicméně ze dvojky byl mnohem hezčí výhled. Dle instrukcí lidí na různých fórech jsme měli narazit na schody, které nám cestu na view point měli zkrátit. Tu cestu jsme samozřejmě minuli a tak jsme se táhli strmým kopcem nahoru a zase dolů, následně prašnou a hrbolatou cestou. Vedrem. Míjeli jsme pro nás dost pomateně očíslované obrázky s view pointy. Naštěstí jsem machr na mapy a tak jsme s telefonem trefili ke kase, 30Bht vstup za dospělého na Viewpoint 1 i 2. Lezli jsme na 2 a nemohla jsem se na tu nádheru vynadívat. Podívejte se sami, nedá se to popsat. A pak jsme vyrazili i na 1. Z té už jsme trefili i ty schody a v naší galerii můžete vidět fotky z místa, kde správně zabočit. Na google maps si najděte restauraci T-BONE steak Box a za ní se dejte doprava. Držte se směru k Arboreal resortu (rovně a pak doleva nahoru). Arboreal resort se nachází právě cestou na view point 1 a na těch slavných schodech  (jako další ubytovny). Doufám, že to minimálně jeden člověk trefí :). Na oběd jsme se zastavili na našem oblíbeném marketu a já neodolala místní výtečné kokosové zmrzlině z kokosového mléka. Odpoledne jsme se přemístili na pláž Loh Dalum, kde jsme si na hodinku půjčili kajak a vyjeli za opicemi na Monkey beach. Ano lidí tam bylo víc než chudinek opiček. Udělali jsme fotku a video a mazali zpátky k pláži. Odpoledne jsme strávili četbou knih a na večer si užívali místního jídla. Úžasný a veselý den. A čekala nás poslední noc.
Dalšího rána jsme vyráželi trajektem na Phuket.